hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان شرقی| توسعه هشترود یک‌شبه انجام نمی‌شود

آذربایجان شرقی| توسعه هشترود یک‌شبه انجام نمی‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هشترود از شهرستان‌های محروم استان گفت: فرض کنید ما کارخانه فولاد را به شهرستان آوردیم عرق وطن در مردم نباشد کار خاصی انجام نمی‌پذیرد.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه توسعه شهرستان هشترود اظهار داشت: هشترود از شهرستان‌های محروم استان است که نیاز توجه بیش‌ازپیش به این امر را می‌طلبد و باید این امر را هم در نظر داشت که توسعه یک‌شبه انجام نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: درست است که ما باید تلاش خودمان را انجام دهیم اما با تقاضاهای متراکم نمی‌شود مشکلی را در عرض چند سال حل کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خواهش اول بنده این است که در شهرستان فرهنگ‌سازی شود تا با سنجش توانایی‌ها و پتانسیل‌ها، خود مردم در امور شهر مشارکت کنند.

پورمحمدی افزود: اگر یک‌پنجم غلات استان در هشترود تولید می‌شود سود حاصله به کجا می‌رود؟ بیایید ببینیم توانمندی‌ها و سرمایه‌های شخصی مردم خود شهرستان کجا خرج می‌شود؟ چرا زمانی که تحریم‌ها نبود و اعتبارات زیادی به شهرستان‌ها جاری بود مشکلی حل نشد؟

او افزود: چه کسی در شهرستانی که هرکسی سرمایه‌ای دارد می‌خواهد ازآنجا مهاجرت کند، سرمایه‌گذاری می‌کند؟ هشترودی‌های خیر و سرشناس کجا هستند؟ صحیح نیست که همه‌مان چشممان را دوخته‌ایم که دولت بیاید و کمک کند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: درست است که دولت حتما باید در توسعه شهرستان نقش داشته باشد ولی وقتی خود مردم هشترود توسعه این شهرستان را نمی‌خواهند دولت دست تنها چه اقداماتی انجام دهد؟ فرض کنید ما کارخانه فولاد را به شهرستان آوردیم عرق وطن در مردم نباشد کار خاصی انجام نمی‌پذیرد.

او با اشاره به تأمین اعتبار قطعه پنج آزادراه هشترود - مراغه، افزود: بخشی از اعتبارات قطعه پنج این آزادراه توسط بانک سپه تأمین‌شده است و ۲۰ درصد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا تأمین اعتبارشده است که این پروژه با اعتبار بالغ‌بر 100 میلیارد در سال 98 شروع خواهد شد و 18 میلیارد تومان دیگر نیز از بابت تملک اراضی به صاحبان زمین پرداخت می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پایاب سد سهند افزود: در سال 98 قرار است 1300 هکتار از پایاب این سد به بهره‌برداری برسد.

پورمحمدی گفت: در بحث استخر 2 میلیارد 250 میلیون تومان برای این طرح تصویب‌شده است که تجهیزات آن سفارش داده‌شده و در حال اجرا است و با وجود 80 درصد پیشرفت بازسازی، در فروردین‌ماه سال 98 تکمیل می‌شود.

او گفت: شهرستان هشترود از بابت اشتغال پایدار روستایی 77 طرح تصویب‌شده دارد که از نظر تعداد طرح رتبه اول استان و از نظر مبلغ رتبه پنجم را دارد و تاکنون 13 میلیارد تومان تسهیلات برای کشاورزان پرداخت‌شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد